Віртуальний друг й моніторинг зерна: студенти Львівського ІТ Кластера представили стартапи
У межах проєкту IT Expert Львівський ІТ Кластер підтримує 19 бакалаврських програм у чотирьох університетах Львова. З першого курсу студенти об’єднуються у команди та створюють власні проєкти під керівництвом менторів
У Львівському ІТ Кластері розповіли про найкращі студентські проєкти, які можуть зацікавити інвесторів, передає "Еспресо.Захід".
Розумна система моніторингу стану зерна
Фото: Львівський ІТ кластер
Цей винахід другокурсників освітньої програми "Інтернет речей" Львівської політехніки вже наробив галасу як в Україні, так і за кордоном. Йдеться про систему GrainMole, яка вміє аналізувати стан зерна та прогнозувати його псування при довготривалому зберіганні у підлогових складах.
Ідея стартапу виникла влітку 2021 року. Тоді вступник Михайло Войтович допомагав батькові у господарстві. Йому доводилося щодня вручну вимірювати температуру зібраного зерна. Уже в університеті спільно з однодумцями, він почав розвивати проєкт під назвою GrainSens. Команда здобула перемогу у конкурсі від CIG R&D Lab та пройшла відбір у Польщі на змагання PUSB 2023. На той час студенти вже мали версію першого прототипу, який протестували на фермерському господарстві “Перемислів Агро”. Пізніше вони об’єдналися з іншою групою студентів, які розробляли схожий проєкт під назвою AquaMole. Так і з’явилася команда GrainMole.
Студенти переконані, що агросектор потребує їхній винахід. Майже чверть опитаних підлітками фермерів зазначили, що система збереже їхні кошти і час. Адже дозволяє стежити за станом зерна дистанційно: датчики щогодини зчитують дані, які транслюються у вигляді графіків.
У квітні цього року в Києві команда виборола титул чемпіона стартап-батлу на конференції IT Meets Startups. Студенти отримали 3 тисячі доларів і місце на стартап-алеї найбільшого та найавторитетнішого в Україні змагання IT Arena Startup Competition.
Цифровий друг
Фото: Львівський ІТ кластер
Команда з шести ентузіастів-третьокурсників освітньої програми з робототехніки Львівської політехніки презентували проєкт, заснований на машинному навчанні. Mirror — це веб-аплікація, який використовує технологію Штучного інтелекту для створення віртуального клону людини.
Програма працює так: користувач завантажує переписки, аудіо- чи відеофайли із особою, з якою хоче поспілкуватися. Це може бути будь-хто: від реального друга до відомої особистості. Веб-аплікація обробить ці дані, а згенерована модель відповідатиме на будь-які запитання користувача текстом або голосом. Причому цифровий клон спілкуватиметься у стилі притаманному конкретній особистості та імітуватиме її поведінку.
Свою технологію талановиті стартапери презентували на прикладі співака Кузьми Скрябіна.
"Наша модель поводить себе як реальна людина: говорить із паузами, деколи запинається. Складається враження, ніби ти насправді говориш із Кузьмою, що він перебуває поруч із тобою", — розповідає Project Manager команди, Роман Кісіль.
Програму можна використовувати не лише для розваг, але й з користю. Наприклад, для вивчення іноземних мов. Користувач може натренувати модель так, щоб вона спілкувалася будь-якою мовою голосом улюбленої знаменитості.
У планах студентів додати до аплікації можливість спілкування із цифровим клоном у відеоформаті. Згенерована модель буде рухати губами, створюючи ще більш реалістичний ефект присутності.
Симуляція життя програміста
Фото: Львівський ІТ кластер
Освітню комп’ютерну гру для школярів створили шість першокурсниць Львівської політехніки, які навчаються за програмою "Business Analytics & Data Science"”. Проєкт має назву Code. За допомогою гри діти зможуть вивчати різні мови програмування. Таким чином, стартаперки вирішили допомогти школярам не тільки здобувати базові знання, а й дати змогу в ігровому форматі випробувати себе у ролі кодера. Дівчата переконані: це допоможе дітям, які стикаються з проблемою вибору майбутньої професії, визначитися, чи хочуть вони займатися програмуванням.
"Кожна з нашої команди пережила цей досвід, коли ми сумнівалися, на кого і куди вступати. Завдяки нашій грі діти зможуть зрозуміти, чи подобається їм програмувати і чи варто пов’язувати своє життя із розробкою. Ми би хотіли, щоб у нашому минулому була така корисна гра", — пояснює Тетяна Сорока, Team Lead та головна дизайнерка команди.
На старті проєкту дівчата провели опитування серед школярів, щоб зрозуміти їхні основні потреби. Воно показало: діти насамперед хочуть вивчати С++, JavaScript і Python. Наразі у грі доступні уроки із С++. Перевагою цього застосунку серед інших конкурентів на ринку є наявність українською мови.
Сюжет побудований за принципом симуляції життя програміста. У планах — додати до програми ігрову валюту. Після проходження рівня гравець отримуватиме певну суму, яку зможе витратити на апгрейд ігрового світу.
Дізнатися більше про бакалаврські програми Львівського ІТ Кластера та подати заявку на вступ можна за посиланням.
- Нагадаємо, нещодавно Львівський ІТ Кластер вже втретє провів профорієнтаційну конференцію IT Future Conf для підлітків, освітян та всіх, хто цікавиться кар'єрою у сфері ІТ. Участь у події взяли близько 4 тисяч учасників, з них 200 — офлайн
- Актуальне
- Важливе