Театр ім. М. Заньковецької завершить сезон прем'єрою "Тартюф" Мольєра
У Львові у Національному театрі ім. М. Заньковецької всесвітньо відомий литовський режисер Оскарас Коршуновас уперше в Україні поставив виставу - комедію "Тартюф" Мольєра
Про це повідомила прес-служба театру ім. М. Заньковецької, інформує Еспресо.Захід
14 липня Національний театр імені Марії Заньковецької завершить свій черговий театральний сезон прем'єрою комедії "Тартюф" у режисурі всесвітньо відомого литовського режисера Оскараса Коршуноваса. Засновник незалежного театру ОКT, а також запрошений режисер відомих європейських театральних сцен та фестивалів Литви, Норвегії, Швеції, Італії, Франції, Греції, Данії, Ісландії, Польщі та ін. Оскарас Коршуновас в Україні ставить уперше, із власної ініціативи, підтримуючи розвиток українського театру під час війни, а також даючи приклад театральній спільноті всього світу. Зокрема його литовська команда- хореографка Веста Грабштайте, сценограф Вітаутас Нарбутас, композитор Гінтарас Содейка, як і сам режисер, від гонорарів відмовилися, що уможливило створення цієї вистави.
Як зауважили у театрі, кураторкою проєкту є Крістіна Кісєльовайте, а в команді постановників – також художниця костюмів Анна Шкрогаль, художник зі світла – Руслан Березовий, оператор (а особливістю постановки стануть відео та онлайн включення) – Олег Андрощук.
"Поставлений у Версалі в 1664-му "Тартюф, або Самозванець" викликав чи не найбільший скандал у історії театру, - йдеться в повідомленні. - Зображене Мольєром лицемірство вищих класів було сприйняте як образливе, а п’єса заборонена. Вона загострювала протистояння двору та Ватикану: архієпископ Парижа видав едикт, що погрожував відлученням від церкви кожного, хто дивився, виступав або читав "Тартюфа". Тож п’єса, що довгий час була заборонена, в наш час не втрачає актуальності. Новий переклад найвідомішої п’єси Мольєра спеціально здійснила Соломія Гриценяк".
Також в театрі наголошують, що Оскарас Коршуновас акцентує на сучасному вирішенні вистави, хоч її декорації і нагадуватимуть Версаль: "Тартюфи" сповідують свою "релігію", - каже він. - За часів Мольєра вони були в Церкві, за радянських часів – у партії, а зараз вони там, де Мамона: у банках, політиці тощо. Завжди ідеологічно правильні та вміють найгірші вчинки загорнути в одяг найкрасивіших слів. За всім цим ховається корупція. Цинічна маніпуляція людьми за допомогою засобів пропагандистського піару. Особливо актуальна ця комедія сьогодні, адже “тартюфи” вдаються до корумпування мораллю".
- У Львові прем'єра вистави "Червона рута" зібрала повний аншлаг.
- Актуальне
- Важливе